Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Dialoguri virtuale. După 30 de ani, cum înţelegem economia de piaţă?
Întrebare: Mediul antreprenorial este unul din factorii care arată disponibilitatea cetăţenilor unor ţări/zone de a avea capacitatea de a percepe realitatea economică de la un moment dat. Care este situaţia României conform datelor Oficiului Național al Registrului Comerțului?
Răspuns: Răspunsul complet poate veni de la înţelegerea competenței antreprenoriale care este capacitatea de a identifica și valorifica oportunitățile și de a planifica și gestiona procesele creative cu valoare culturală, socială sau financiară. Ea presupune cunoștințe despre contexte și oportunități, abordări ale planificării și gestiunii, principii etice și conștiință de sine.
Î.: Oficiului Național al Registrului Comerțului a publicat date relevante care merită să fie analizate în detaliu. Care sunt concluziile de ansamblu ale datelor comunicate?
R.: După primele 6 luni ale anului 2019, mediul antreprenorial a înregistrat o creștere în ce privește înființarea profesioniștilor și a radierilor, dar o scădere în ce privește numărul de dizolvări și suspendări, în comparație cu aceeași perioadă a anului 2018.
Î.: Care sunt formele juridice cele mai des utilizate de antreprenori?
R.: Deşi au trecut atâţia ani de la intrarea României în exerciţiul economiei de piaţă, majoritatea atenţiei se concentrează doar pe două forme juridice: societățile cu răspundere limitată (SRL) şi Persoanele fizice autorizate (PFA), deşi varietatea acestora este cu mult mai mare, bineînţeles cu răspunderile şi facilităţile eferente.
Î.: Să ne apropiem mai mult de cele două forme juridice cel mai des utilizate?!
R.: O societate cu răspundere limitată (abreviată curent ca S.R.L. ori SRL) este o formă legală de companie, o anumită formă de persoană juridică, care are o răspundere limitată în fața legii și față de proprietarii acesteia (capitalul social subscris). Este o formă hibridă de business având caracteristici atât ale unui parteneriat cât și ale unei corporații, fiind mai flexibilă decât alte forme de societăți comerciale și mai adecvată pentru un proprietar unic sau pentru un număr mic de membri.