• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 26 Decembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 17 Octombrie , 2022

Consilierul cetățenilor și vocea băimărenilor

În actualele condiții de criză cetățenii privesc cu îngrijorare spre viitor, preocupați fiind de câteva probleme majore precum siguranța locului de muncă, securitatea financiară a familiei, perspectiva comunității și calitatea vieții din punctul de vedere al serviciilor publice. Și, cum unele aspecte depind de administrația publică locală, am adresat câteva întrebări unuia dintre cei mai activi consilieri locali, domnul Bogdănel Gavra.


R – Din informațiile existente public rezultă că municipiul Baia Mare are un grad redus de colectare la bugetul local, motiv pentru care numeroase proiecte aprobate prin hotărâri de consiliu nu sunt finanțate. Care sunt motivele colectării deficitare și ce întreprinde în acest sens executivul primăriei?
BG – Din informațiile pe care le dețin, colectarea este mai redusă în cazul persoanelor juridice, băimărenii fiind mult mai responsabili în a-și achita taxele și impozitele locale. Consider că Direcția de Taxe și Venituri trebuie să-și intensifice activitatea în colectarea veniturilor de la agenții economici și, chiar dacă firmele locale au traversat o perioadă dificilă în ultimii doi ani, trebuie determinate să-și aducă aportul la alimentarea bugetului general al municipiului. În ceea ce privește stabilirea priorităților în finanțarea proiectelor comunitare, aștept ca executivul primăriei să informeze băimărenii despre motivele care au determinat nealocarea sumelor aprobate în cadrul bugetării participative. Nu cred că este suficient ca angajații din admi­nistrație, inclusiv noi, consilierii locali, să-și ia lunar salariile și indemnizațiile, iar proiectele de pe agenda cetățeanului să fie amânate sine die.

R – De mai multe luni, există o problemă reală și nerezolvată în ceea ce privește serviciile publice din Baia Mare, aspect care afectează calitatea vieții băimărenilor. Domnule Gavra, când va apărea raportul Comisiei speciale de analiză și verificare a relațiilor economice ale municipiului Baia Mare cu societatea DRUSAL și, mai ales, când va intra în normalitate activitatea de colectare a deșeurilor menajere de la populație?
BG – Comisia specială și-a încetat activitatea, iar redactarea raportului este atributul șefului comisiei, consilierul Simion Bizău. Vreau să subliniez că majoritatea serviciilor publice funcționează și mă refer la furnizarea apei potabile și transportul public urban, activitatea poliției locale, la fel salubrizarea stradală și celelalte activitățile aflate în competența Serviciului Public Ambient Urban. În ceea ce privește relația economică cu operatorul Drusal, din informațiile pe care le posed, rezultă că au fost achitate toate arieratele, urmând ca treptat să fie achitate și celelalte obligații financiare. Situația actuală, în speță neridicare timp de câteva zile a gunoiului menajer din Baia Mare, nu se poate imputa firmei Drusal, ci entităților județene responsabile care trebuie să rezolve două probleme majore: realizarea unei platforme temporare pentru colectarea deșeurilor și identificarea unui depozit conform unde să fie transportat gunoiul din întreg județul. Și, evident, tot ei răspund de finalizarea proiectului SMID, o provocare pentru actualii lideri.

R- Tot mai mulți cetățeni se adresează consilierului Gavra, cunoscut ca fiind și „vocea cetățenilor”, solicitând sprijin în rezolvarea problemelor cu care se confruntă. Cum se explică această deschidere și disponibilitate a cetățenilor față de dumneavoastră?
BG – Este simplu. La preluarea mandatului, am menționat clar că îmi asum problematica unui cartier și că mă voi implica în rezolvarea problemelor comunității respective. Asta însemnând prezența permanentă între băimăreni, preluarea problemelor acestora, documentarea și realizarea demersurilor necesare pentru rezolvarea lor ope­rativă. Fiind, se pare, singurul care am adoptat acest stil de muncă, cu efecte cuantificabile pe care le-am promovat pe social media și în presă, am câștigat încrederea băimărenilor astfel încât, astăzi, sunt solicitat de locuitori din toate cartierele și pentru toate problemele care sunt de com­petența administrației publice locale. Iar eu cred că acest mod de lucru este cel corect și poate constitui un exemplu de bune practici pentru consilierii locali.

R – Se apropie iarna, iar băimărenii sunt preocupați de modul cum va funcționa activitatea în unitățile școlare preuniversitare din municipiu, frecventate de copiii lor. Ce garanții certe există că în sezonul rece vor exista condiții optime în creșe, grădinițe, școli gimnaziale și licee, iar managementul școlilor va avea resursele necesare pentru plata facturilor la utilități?
BG – Situația financiară a municipiului și modul de gestionare a problematicii patrimoniului școlar sunt două elemente deficitare. Neexistând resurse suficiente, lucrările din școli și modernizarea sistemelor de încălzire sunt întârziate sau nerealizate, confortul termic urmând a fi realizat și în această iarnă cu costuri mari. Este grav că am ajuns în această situație, mai ales că am avut la dispoziție mai mult de un întreg an școlar pentru a le rezolva, dată fiind pandemia covid și efectuarea cursurilor online. În acest context, când resursele sunt puține iar veniturile sunt incerte, administrația locală trebuie să se focuseze pe nevoile reale ale comunității iar starea patrimoniului școlar este o prioritate majoră. De aceea am cerut alocări mai mici pentru evenimente publice precum Sărbătoarea Castanelor și voi proceda la fel și în ceea ce privește Iarna Băimăreană. Nu putem și nu trebuie alocate sume mari pentru evenimente publice  când starea patrimoniului școlar necesită investiții și cheltuieli majore. Nu este corect!

R. În toate postările dumneavoastră pe social media utilizați, la final, o expresie optimistă și mobilizatoare în ceea ce privește viitorul municipiului și al comunității băimărene. Este doar un clișeu comunicațional sau un apel sincer și motivant?
BG – Vă asigur că sunt sincer în tot ceea ce fac. Nu am intrat în politică pentru căpătuială, imagine sau onoruri publice. Sunt conștient că băimărenii mi-au acordat încrederea, ceea ce mă motivează și mă obligă să mă implic cât mai mult în problematica comunității. Eu cred în viitorul orașului nostru, în oportunitățile sale de dezvoltare, în spiritul concetățenilor mei dar și în solidaritatea care caracterizează comunitățile unite. Știți ceva, eu chiar am convingerea fermă că vom reuși.  
 

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.