Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
CFR Călători izolează Maramureşul
Senatorul PSD de Maramureş, Marius Sorin Bota, a transmis premierului, Victor Ponta, o notă de informare cu privire la scoaterea trenului accelerat Baia Mare – Dej, anularea trenurilor care vin în Baia Mare şi încetarea activităţii la remiza CFR Călători Baia Mare care a fost renovată tocmai cu scopul de a servi ca final de linie în România atât pentru trenurile care vin dinspre Ungaria până la Baia Mare, cât şi celor din România, care vin în nordul ţării.
„Un factor determinant, extrem de negativ, atât pentru publicul călător din Maramureş, cât şi pentru lucrătorii feroviari din această parte a ţării, este acela că trenul accelerat care pleacă din Baia Mare a fost anulat în favoarea unui alt tren care urmează să plece de la Satu Mare pe relaţia Carei – Zalău – Jibou, iar de la Baia Mare să se plece cu un tren personal până la Jibou, lucru pe care nimeni nu îl va face, maramureşenii fiind astfel nevoiţi să aleagă alte mijloace de transport. Aceasta este o măsură aberantă în condiţiile în care un sfert din publicul călător al trenului anulat pe relaţia Baia Mare – Bucureşti provenea din bazinul Maramureş.
Pentru ca izolarea să fie completă, nu a scăpat nici Maramureşul Istoric de astfel de măsuri aberante: vagoanele ce deserveau Municipiul Sighetu Marmaţiei au fost scoase din componenţa singurului tren accelerat, de zi, care circulă pe relaţia Timişoara-Iaşi. Serviciul public nu trebuie asigurat şi pentru contribuabilii din Maramureş? Maramureşenii trebuie să circule cu viitoarele trenuri private care brusc vor fi rentabile? Managementul privat, recent introdus la CFR Călători, are alte interese!?
Mai mult, „şmecherii” de la Satu Mare, de la o remiză auxiliară, doresc să facă o nouă investiţie la Satu Mare, cu scopul ca aceea să devină remiza finală, chiar dacă trenurile trebuie să circule goale de la Baia Mare la Satu Mare, deoarece la Baia Mare remiza, recent renovată, se va închide. Trenurile vin la Baia Mare, iar pentru revizia dinainte de cursă (deoarece niciun tren nu pleacă fără revizia de pornire), trebuie trimise la Satu Mare şi de acolo să se întoarcă goale, cauzând pierderi inutile. În plus, ca să nu fie capăt de linie Baia Mare, ci Satu Mare, s-a reintrodus trenul pe relaţia Baia Mare – Satu Mare, unde media anuală de pasageri pe tren este de 3 persoane, fiind de obicei vorba despre persoanele care lucrează în calea ferată, într-o parte sau alta a traseului”, a declarat senatorul Sorin Bota.
Astfel, în aceste condiţii, nu se mai asigură serviciul public pentru care CFR Călători există, ca raţionament de subvenţionare a transportului pe cale ferată în România.