Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Aeroportul Internaţional Baia Mare, între USL şi AVGAS
Zilele acestea se dă în folosinţă staţia de alimentare cu carburant de aviaţie: AVGAS, benzină de aviaţie de o calitate diferită faţă de kerosen. AVGAS este folosit de avioanele mici şi medii, dar necesită condiţii deosebite de depozitare datorită volatilităţii ridicate. Din acest motiv sunt puţine Aeroporturi care au astfel de depozite.
De fapt, în România sunt două Aeroporturi care au asemenea rezervoare, în Bucureşti, pe Băneasa, şi la Aeroportul Tulcea. În acest context, avioanele mici şi medii, tot mai prezente pe cerul României, au o problemă cu alimentarea cu benzină AVGAS. Se merge în Ungaria, la sârbi sau în alte părţi, ceea ce implică costuri în plus faţă de cele curente.
Prin realizarea rezervorului din Baia Mare, se rezolvă o problemă importantă pe segmentul avioanelor mici şi medii.
Directorul Aeroportului băimărean ne-a explicat câte demersuri au trebuit făcute, câte avize şi aprobări. În final s-au obţinut toate actele necesare, iar rezervorul de 10 mii de litri poate deservi orice avion mic şi mediu ce trece pe lângă Baia Mare. Deja sunt câteva contracte ce vor fi parafate. Benzina este adusă din Polonia, iar operaţiunile necesare pentru aterizare, alimentare şi alte servicii vor aduce venituri suplimentare Aeroportului. Într-o perspectivă imediată, Mihai Pătraşcu va redeschide şi punctul de alimentaţie publică din incinta Aeroportului pentru ca cei care se opresc aici să nu mai fie nevoiţi să meargă până în oraş pentru a lua masa. Nu cu mult timp în urmă s-a dat în folosinţă şi balizajul modern, ILS, care aduce Aeroportul la nivelul celor din Bucureşti, din acest punct de vedere.
Aceasta este partea bună legată de Aeroportul Internaţional Baia Mare. În ultimii ani, sub comanda lui Mihai Pătraşcu, Aeroportul a devenit un instrument modern de transport pe calea aerului. A fost modernizat, s-au făcut dotările necesare pentru statutul de Aeroport Internaţional. A rămas în aer partea de pistă, respectiv mărirea pistei cu 300 de metri pentru a putea primi avioane de toate tipurile, inclusiv cele de marfă. GAZETA de Maramureş a susţinut în permanenţă cauza Aeroportului deoarece este una dintre cele mai necesare investiţii în infrastructura maramureşeană. Am susţinut şi lucrările pe care Mihai Pătraşcu le-a realizat. Şi a realizat! Am fost aproape de Aeroport şi vorbim în cunoştinţă de cauză. Ştim şi de ce nu s-a realizat pista, s-au poate mai corect ar fi să spunem, bănuim. Nu am fi făcut aceste sumare precizări dacă nu am fi auzit că urmează schimbarea directorului, sau încercarea de al schimba pe Mihai Pătraşcu. Evident, se va face un audit şi…ca de fiecare dată va ieşi aşa cum vor noii stăpâni ai judeţului. Noi, naivi ca de obicei, am crezut că practica păguboasă de a schimba totul şi a pune oameni care trebuie recompensaţi pentru că au lucrat la partid, a fost scoasă din vocabularul politic al USL. Se pare că ne-am înşelat. Am aflat că mulţi se înghesuie şi pretind funcţii, vor să fie şefi, directori…cer un oscior de ros.
Ar fi bine să ne înşelăm! Dar în cazul Aeroportului s-ar face o mare greşeală, deoarece nu oricine poate fi un bun director. Pe cei care contestă, îi rugăm, deocamdată, să îşi reamintească cum a fost Aeroportul când a fost preluat de Mihai Pătraşcu, ce rol au avut consilierii în luarea unor decizii legate de acesta şi cât de aproape suntem de a reuşi. Le mai amintim că cei din Satu Mare au miniştri care se bat pentru judeţul lor, în defavoarea Maramureşului, iar Pătraşcu a fost lăsat să se descurce singur. Ar fi multe de spus, şi vom spune, deoarece parcă ne-am săturat să tot vedem cum oameni valoroşi, care nu au nimic cu politica, sunt daţi la o parte, iar politrucii vin să conducă, să strice ce s-a construit în ani de zile. Directorul Aeroportului nu a dorit să comenteze aceste informaţii care au ajuns la noi, iar zilele trecute au fost făcute publice de unii lideri USL. Vom reveni.